پرتقال کلسترول خون را کاهش می دهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



علی اكبركمالی اردكانی كارشناس ارشد صنايع غذايی دانشگاه علوم پزشكی يزد در گفت و گو با خبرنگار وب دا در يزد با بيان اين كه پرتقال از نظر شيميايی منبع غنی ويتامين ث است اظهاركرد: پوست پرتقال در بسياری موارد حتی مغذی تر از ميوه آن است.

وی ادامه داد: ويتامين ث يكی از عوامل مهم مهاركننده سرطان است به طوری كه اين ويتامين را دشمن نيرومندی عليه يكی از عوامل شناخته شده سرطان زا يعنی نيتروزامين ها می شناسند.

كمالی گفت:مصرف زياد پرتقال علاوه بر پيشگيری از سرطان معده،در پيشگيری از انواع ديگر سرطان ها نيز مؤثر است.

سرطان مری در اشخاصی كه زياد پرتقال میخورند،۵۰ درصدكمتر از اشخاصی است كه آن را كمتر مصرف می كنند و يا اصلاً نمی خورند.همچنين ميزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف كنندگان پرتقال در پايين ترين حد قرار دارد.

اين كارشناس صنايع غذايی خاطرنشان كرد:پرتقال و ساير مركبات در پايين آوردن كلسترول خـون نيز مؤثرند و اين خاصيت مديون وجود پكتين و ورقه های نازک مابين پره های پرتقال است.

درمواردی كه هدف كاهش كلسترول وتأمين سلامت شريان ها باشد،برای استفاده ازحداكثر نيروی درمانی پرتقال، توصيه میشود كه پرتقال را با لايه سفيدرنگ زير پوست و لايه های نازک داخل پرتقال كه حاوی پكتين هستند مصرف كنيد.

كمالی عنوان كرد:پيشگيری از عفونت های ويروسی از خواص ديگر پرتقال است كه در عصاره آن وجود دارد.

يک ليوان آب پرتقال دارای۱۲۰ ميلی گرم ويتامين ث يعنی دوبرابر مقدار توصيه شده در روز است و علاوه بر آن دارای مقاديری كلسيم،پتاسيم،نياسين و اسيد فوليک است.

آب پرتقال سرشار از فيبر است،بويژه اگر با گوشت ميوه مصرف شود.آب پرتقال هر اندازه كه سردتر باشد و در يخچال نگهداری شود ويتامين ث آن بيشتر حفظ خواهد شد.

كارشناس ارشد صنايع غذايی دانشگاه علوم پزشكی يزد توصيه كرد:افرادی كه فشار خونشان بالاست و برای كنترل آن دارو مصرف می كنند،بايد هميشه در تغذيه روزانه خود از موادغذايی حاوی پتاسيم بالا استفاده كنند.آب پرتقال سرشار از پتاسيم است و در يک ليوان بزرگ آب پرتقال حدود ۳۵۰ ميلی گرم پتاسيم وجود دارد.




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : شنبه 26 بهمن 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com